Dienstag, 13. Mai 2008

بيانیه شماره 2 کارزار دانشجويي اعتراض به سهميه بندي جنسيتي درآموزش عالي: ساکت نخواهیم ماند
دو شنبه23 اردیبهشت 1387
میدان: آن هنگام که افراد بي تدبير زمام امور را در دست مي گيرند ، انحطاط ملت ها آغاز مي شود و نتيجه اين مي شود که به جاي حل مسائل اساسي کشور نظير معضل بيکاري صورت مساله را پاک مي کنند و انتقام نبود يک سياست اقتصادي درست را از زنان مي گيرند ؛ و براي فرار از انجام وظايف خود در ايجاد فرصت هاي برابر شغلي براي همگان به خانه نشين کردن و به حاشيه راندن زنان مي پردازند . اينان گمان مي کنند با دادن اقتدار به مرد در خانه ، مشکلات اقتصادي خانواده حل مي شود . در هفته گذشته رييس سازمان سنجش بار ديگر با صراحت اعمال سهميه بندي جنسيتي در کنکور را تاييد کرد . به فاصله سه هفته پيش از آن نيز وزير علوم از آمادگي اين وزارت خانه براي اعمال سهميه بندي جنسيتي و نيز گزينش اخلاقي در دانشگاه ها سخن گفته بود . اين آقايان چگونه اين چنين عريان از تضييع حقوق طبيعي نيمي از افراد جامعه سخن مي گويند؟ آيا اين تصميم گيري يک جانبه و قيم مابانه ، توهين به شعور جمعي نيست ؟ حاکميت ايران به واسطه داشتن نگاه تک بعدي و جنسيت محور ، هر روز با تصويب قوانين تازه اي شرايط را براي حضور زنان در جامعه سخت تر مي کند . اظهارات وزير علوم و رييس سازمان سنجش و عملکرد دستگاه هاي متبوعشان ، تنها نشان دهنده آن است که ايشان علاوه بر آن که درک درستي از زن و جامعه امروز ندارند ، به برابري انسان ها و حقوق دموکراتيک افراد در جامعه نيز اعتقاد ندارند . طرح سهميه بندي جنسيتي و گزينش اخلاقي براي ما تهديدي از جنس انقلاب فرهنگي دوم در دانشگاه ها و نيز بستر سازي براي سهميه بندي در ديگر بخش ها است . از آن جا که حق برابر تحصيل جزء حقوق مدني پذيرفته شده توسط ايران در مجامع حقوق بشري است ، محدود ساختن ورود زنان به دانشگاه ها و عرصه هاي آموزشي ، در حقيقت فسخ برابري اجتماعي و مصداق بارز تبعيض جنسيتي است . جنبش زنان قطعا در برابر اين محدوديت و فشار تازه سر خم نخواهد کرد ، چرا که به آن ميزان از توانمندي و مقبوليت دست يافته است که بتواند با اين شيوه جديد خشونت و تبعيض مقابله کند . بدنه پر تعداد جنبش دانشجويي نيز در برابر فرمايشاتي از اين دست ساکت نخواهد ماند و موضع گيري هاي لازم را اتخاذ خواهد کرد . شاخه دانشجويي گروه ميدان زنان

5 Kommentare:

بهار hat gesagt…

فیلم «بهار در بند»

با سلام به تمام آزادی خواهان و مبارزان راه عدالت
ما جمعی از مدافعان حقوق بشر در ایران هستیم که به مناسبت آغاز سال نو و به منظور همدردی با زندانیان در بند ظلم ظالمان، در حد توان و امکان خود فیلمی را تهیه کرده ایم تا قدمی هرچند کوچک برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی برداشته باشیم.
مضمون اصلی این فیلم ابراز همدردی با زندانیانی است که در لحظات آغاز سال نو به جای آنکه در کنار عزیزان خود باشند، در بندهای مخوف زندان اوین و رجایی شهر و ... تحت شدیدترین فشارهای روانی و جسمی قرار گرفتند.
فیلم "بهار در بند" پیشکشی است به این عزیزان و به تمام مدافعان آزادی...
با قرار دادن این کلیپ در وب سایت یا وبلاگ خود از دوستان در بند حمایت کنید.
از مجید توکلی ها، از احمد قصابان ها، از عالیه های آزاداندیش، از کردهای مبارز و ...

http://www.youtube.com/watch?v=p8_Etbzcvjk
http://www.mediafire.com/?5iyr3tcqwyz

نوروزتان پیروز
به امید برآمدن آفتاب عدالت بر فراز ایران زمین
ایران- بهار 88
جمعی از مدافعان حقوق بشر

Unknown hat gesagt…

به کدامین گناه؟
چرا باید جوانانی مانند پیمان فتاحی (استاد ایلیا) تحت فشار و ظلم قرار بگیرند؟ چرا آزادی که حق مسلم هر ایرانی است از ایشان دریغ می شود؟ مگر متفکران این سرزمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند که این چنین با آنان برخورد می‌شود؟ در کدامین نقطه از جهان، مردان را به جرم ترویج اندیشه و آگاهی به زندان می برند و شکنجه می کنند؟ در کدام نقطه از جهان، معلم تفکر را که تنها جرمش مخالفت با اسلام خشونت طلب و دینداری خشن است را شکنجه می کنند؟
مگر ایلیا چه می گوید و چه می خواهد؟

اخبار مربوط به استاد ایلیا: www.yaasin-times.blogfa.com
رزومه و سوابق فعالیتی استاد ایلیا:
http://www.4shared.com/network/search.jsp?searchmode=2&searchName=Resume-Elyasin

Unknown hat gesagt…

اعتصاب
اعتصاب غذای دویست نفر از نمایندگان اعضای شورای عمومی جمعیت ال یاسین در مرقد امام
از امروز 19-3-88، جمعی از نمایندگان اعضای شورای عمومی جمعیت ال یاسین
در اعتراض به بیش از 11 ماه حبس در سلول انفرادی و شکنجه های جسمی و روحی
استاد ایلیا (پیمان فتاحی) – رهبر جمعیت ال یاسین - در محل مرقد امام دست
به روزه مستمر (اعتصاب غذا) زدند. شرکت کنندگان که تا این لحظه به بیش از
دویست نفر رسیده اند در تجمع خود با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان
"ما خواستار رسیدگی فوری پزشکی به وضعیت جسمانی استاد ایلیا هستیم"،"ما
خواستار پایان شکنجه جسمانی و روحی استاد ایلیا هستیم"و"آقای شاهرودی آیا
فرمان هشت ماده ای امام فراموش شده است ؟"اعتراض خود را به بازداشت ها،‌
شکنجه ها و رفتارهای غیر قانونی دایره مذاهب وزارت اطلاعات و شدت گرفتن
حملات وتخريبهاي مطبوعاتي و رسانه اي بر علیه استاد ایلیا (پیمان فتاحی)
و اعضای جمعیت ال یاسین اعلام نمودند. شرکت کنندگان مصرانه خواستار دخالت
مستقیم رهبری در پرونده استاد ایلیا (پیمان فتاحی) و جمعیت ال یاسین در
پایان بخشیدن به ظلم ها و بی عدالتی های آشکار دایره مذاهب وزارت اطلاعات
بر علیه این جمعیت و رهبر و اعضای دربند آن شدند.
خبر این اعتصاب و بیانیه اعضای شورای مرکزی جمعیت ال یاسین در رابطه با
این اقدام اعتراض آمیز در وبلاگها و سایت های زیر ارائه شده است:
www.payame-elyasin.blogfa.com
www.el-yasin.blogfa.com
www.ostad-iliya.org

Anonym hat gesagt…

سلام به تو دوست عزیز
من از عدالت می گویم، از دادخواهی جوانان غریب ایران می گویم، من از آن آزادی اسیرشده سخن می گویم، من از ایرانِ ویران دم میزنم، من اشک مادران اسیران دربند و شهیدان در راه را می بینم، من از آنسوی دژخیمان آسمان آبی را می بینم،من باروری هزاران برگ را بر درختان زمستان زده می بینم، من میلاد نور را در این سرزمین می بینم... آری من جنبش سبز ایران زمین هستم.
دوست من به وبلاگ من بیا و آخرین اخبار، اشعار، کلیپ ها و ایده ها را در وبلاگ نوپای من ببین. در صورت تمایل این وبلاگ را در وب خودتون هم لینک کنید تا این زمینه ای باشد برای اتحاد و هم بستگی بیشتر... لطفا به من هم در وبلاگم اطلاع دهید تا شما را لینک کنم.
منتظر شما هستم...

www.milade-sabz.blogfa.com

Unknown hat gesagt…

• دوست عزیز
برای آشنايي بیشتر با زندگی و سوابق، تعالیم و اندیشه ها و اخبار مربوط به دستگیری و شکنجه رهبر جمعیت بزرگ ال یاسین، استاد ایلیا(پیمان فتاحی) توسط دایره مذاهب وزارت اطلاعات ،‌به سایت زیر مراجعه کنید www.ostad-iliya.org